Na 23 dagen weer bijna thuis - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Guus Ruiter - WaarBenJij.nu Na 23 dagen weer bijna thuis - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Guus Ruiter - WaarBenJij.nu

Na 23 dagen weer bijna thuis

Door: Ton & Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

11 Maart 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Toch nog maar een verslagje van ons om jullie niet teleur te stellen en om zelf een beetje af te kicken van alle aandacht die we van jullie gekregen hebben, zowel door de reacties op onze verslagen als via de e-mail en what's app.

Zoals jullie zullen begrijpen hebben we het donderdag heel rustig aan gedaan. De voorgaande drie dagen in Siem Reap en omgeving waren geweldig, maar ook door de hitte zeer vermoeiend. Na het ontbijt dus maar op het gemak de tassen ingepakt. Hoofdzakelijk eigenlijk het wasgoed voor onze echtgenotes zo netjes mogelijk ingepakt om er mede voor te zorgen dat het prachtige boek dat we over Angkor Wat hebben gekocht niet zal beschadigen. Een beetje eigen belang dus ;-)

Om elf uur uitgecheckt en gewacht tot onze vaste tuktuk-chauffeur ons bij de luchthaven zou afleveren. Die afspraak stond voor vijf uur, dus hebben we de tussenliggende tijd opgevuld met koffiedrinken, lunchen, lezen en een kadootje kopen. Voor wie dat kadootje is blijft een verrassing.

Zittend in de lobby van het hotel hebben we nog een paar sfeer foto's van de lobby gemaakt om jullie te laten zien dat het een echt boutique hotel is. Het personeel was geweldig. Heel vriendelijk, zeer dienstbaar en je een gevoel gevend dat je er echt welkom was. Niet de sfeer van 'weer nieuwe gasten die morgen weer weg zijn', nee in het geheel niet. We hebben het overigens met alle hotels getroffen en ook de ondersteuning in de hotels met het boeken van trips of het regelen van de bus naar een volgende bestemming was in een woord uitstekend. Een briefje met een adres, het instrueren van de taxichauffeur, het op tijd klaarstaan voor een rit, allemaal prima.

Ons hotel heeft een aantal vaste tuktuk-chauffeurs. Op woensdag mocht één van de jonkies ons wegbrengen naar een tempel. Toen we daar met hem wilden afrekenen bleek hij geen wisselgeld te hebben. 'No problem, Sir', was zijn antwoord, geef het maar af bij de receptie van het hotel. Natuurlijk praten de chauffeurs onderling over de gasten en wij hadden kennelijk een goede pers.

Nu we weer bijna thuis zijn, we vragen ons af of de kaarten die we gestuurd hebben al aangekomen zijn. Op zaterdag 27 februari verstuurden we de eerste serie en op zaterdag 5 maart ook nog een paar. Als jullie de kaarten pas krijgen als we al terug zijn, het was echt bedoeld om jullie te verrassen tijdens onze afwezigheid.

We zitten nu op Heathrow en wachten op onze vlucht naar Amsterdam. Het kopiëren van de foto's naar de iPad lukt hier helaas niet. De laatste foto's volgen later vandaag. Dit is het einde van deze reis. Nogmaals heel veel dank voor jullie support. Wij hebben erg veel plezier gehad, elke dag gezongen, met allerlei dingen de draak gestoken, ons heel netjes gedragen en elke dag onze dankbaarheid uitgesproken. Dat maakt(e) het leven goed. Voor eventuele financiële bijdragen zijn we graag bereid onze rekeningnummers bekend te maken ;-)

• 12 Maart 2016 - 21:54

Loes:

Lieve Guus, Beste Ton
    wat een geweldig reisverslag hebben jullie gemaakt en wat een geweldige reis moet dit geweest zijn. Ik hoop dat jullie hier weer een beetje kunnen wennen maar dat jullie ook de ervaringen en belevingen en poosje vast mogen houden. Wat is er veel moois in Gods schepping hè.

Tags: London